Skip to main content

Wat is 2dehands?

2dehands.be werd in 1999 opgericht en is in België één van de eerste websites die zich volledig richtte op rubrieksadvertenties. Sinds de oprichting is het platform uitgegroeid tot de populairste zoekertjessite van het land met een nog altijd groeiende klantenbasis van particulieren, kleine en grote bedrijven.

Op 2dehands kopen en verkopen mensen op een vertrouwde, makkelijke en slimme manier. Met voor elk wat wils. Van meubels en kleding tot auto’s en alledaagse items, via 2dehands vindt het een tweede, derde of zelfs vierde leven. Maandelijks verbinden wij miljoenen kopers en verkopers met elkaar. Op deze manier gaan spullen niet alleen langer mee, maar beleven ook meer mensen er meer plezier van. Zo dragen bezoekers van 2dehands samen bij aan een betere wereld.

Met maandelijks ruim 3 miljoen unieke bezoekers en zo’n 70.000 nieuwe zoekertjes per dag is 2dehands vandaag nog steeds de grootste online handelsplaats van België voor particuliere en commerciële aanbieders in tweedehands en nieuwe items.

En samen maken we een groot verschil: met iedere deal via 2dehands, klein of groot, bij elkaar opgeteld, zorgen we samen per jaar voor ongeveer 91 miljoen minder kilo’s CO2-uitstoot (91 Kiloton). Dit staat gelijk aan bijvoorbeeld de CO2-uitstoot van het elektriciteitsverbruik van zo’n 30.000 huishoudens in een jaar. In 2021 bespaarden we op die manier ook 28,6 miljoen kilogram grondstoffen, waarvan onder meer 3,3 miljoen kg plastic (evenveel als 62 miljoen PET-flessen), 20 miljoen kg staal (evenveel als 260 km aan spoorwegen, een spoorlijn van pakweg Antwerpen naar Luxemburg) en 2,9 kg aluminium (evenveel als 190 miljoen lege frisdrankblikjes).

De onderneming maakt sinds juli 2021 onderdeel uit van Adevinta. 2dehands is gevestigd in Brussel.

Hoe werkt 2dehands?

2dehands is een zoekertjeswebsite die kopers en verkopers samenbrengt. 2dehands kenmerkt zich vooral door het laagdrempelige karakter. De website is zeer eenvoudig in gebruik. Iedereen kan er een advertentie plaatsen of producten verkopen. Het enige dat hiervoor nodig is, is een emailadres een gsm nummer en een paar minuten tijd. Momenteel hebben gebruikers keuze uit 36 verschillende productgroepen en ruim 1800 rubrieken om hun zoekertjes in te plaatsen; van Antiek en Kunst tot Speelgoed.

2dehands ziet het als haar missie om kopers en verkopers samen te brengen en hen zo goed mogelijk te adviseren over prettig en veilig handelen.

Verkopers kunnen hun zoekertjes overzichtelijk en eenvoudig beheren via ‘Mijn 2dehands’. In één oogopslag kan een verkoper hier onder meer per advertentie zien wat het hoogste bod is en hoe vaak de advertentie bekeken is. Maar de adverteerder kan hier ook terecht om een advertentie probleemloos te wijzigen, bijvoorbeeld als het product verkocht is. Verder kan een verkoper vanuit ‘Mijn 2dehands’ een keuze maken uit vier verschillende manieren om een advertenties extra op te laten vallen indien gewenst; de advertentie opnieuw bovenaan de rubriek plaatsen, de advertentie drie dagen op de homepage plaatsen, de advertentie drie dagen op de groepspagina plaatsen of de advertentie plaatsen als Topadvertentie.

Op 2dehands is voor iedereen wat te vinden. Elke dag zijn er 70.000 zoekertjes te vinden en maandelijks 3 miljoen unieke bezoekers.

Directie en management

Florence Schmit

Chief Executive Officer
Marktplaats en 2dehands/2ememain.be

In dienst sinds: februari 2024

Florence Schmit

Als General Manager van Adevinta Benelux is Florence Schmit verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding aan Markplaats en 2dehands.be / 2ememain.be, de grootste online handelplatforms in Nederland en België. Zij richt zich op het voortzetten van groei en versteviging van de marktpositie van beide platforms binnen de circulaire economie. Belangrijke speerpunten hierbij zijn, trust en safety, duurzaamheid en inclusiviteit. Schmit heeft meer dan twee decennia aan leiderschapservaring binnen media en e-commerce. Ze bekleedde verschillende commerciële- en marketingfuncties op directieniveau bij HelloFresh, Albelli en DPG. Voor haar overstap naar Adevinta was ze General Manager bij Greetz.

Martijn van Geelen

Director Commercial Business
Marktplaats en 2dehands/2ememain.be

In dienst sinds: 2016

Martijn van Geelen is Director Commercial Business binnen Marktplaats en nu ruim vijf jaar werkzaam binnen de organisatie. In zijn rol is hij onder meer verantwoordelijk voor de samenwerking met adverteerders en professionele verkopers op de populaire online handelplaats. Martijn heeft ruim twintig jaar directie-ervaring bij diverse technologiebedrijven, waaronder CLIQ Digital, GrumblMedia en Blinck. Meest recentelijk werkte hij als Managing Director bij Wingman Mobile.

Loren Monteiro

Chief Product Officer
Marktplaats en 2dehands/2ememain.be

In dienst sinds: 2022

Loren Monteiro is Chief Product Officer van Marktplaats en 2dehands.be en leidt alle productactiviteiten in het bedrijf. Dit doet ze door te focussen op product, data, UX en klantervaring. Zo is ze verantwoordelijk voor het creëren van een product gedreven cultuur, effectieve productstrategieën met focus op de gebruikerservaring, bedrijfsontwikkeling en het bouwen van een schaalbare organisatie. In ruim veertien jaar heeft ze voor verschillende sectoren gewerkt, van micro-mobiliteit tot financiële en retailbedrijven zoals Tembici, Youse, OLX en Farfetch.

Ronald van Rijn

Chief Technical Officer
Marktplaats en 2dehands/2ememain.be

In dienst sinds: 2021

Ronald van Rijn werkt sinds oktober 2021 als Chief Technical Officer bij Marktplaats. Eerder werkte hij al bij Marktplaats, van 2014 tot 2018. Van 2020 tot 2021 werkte hij bij Adevinta.
Met ruim twintig jaar technologie ervaring is de huidige CTO van Marktplaats verantwoordelijk voor het technische team: van de onderliggende infrastructuur tot aan web en app development. Met zijn team houdt hij het platform in de lucht en breidt hij het constant uit met nieuwe functionaliteiten. Van Rijn werkte eerder ook nog voor ING, KLM en Nike.

Contact opnemen

Voor persvragen neem je contact op met:

Mind the Gap